ok to juz po fakcie kupilem continental contipremiumcontact 5 (jednoczesnie bozegnalem sie z Bridgestone i zauwazylem ze moje zimowe conti duzo cichsze sa od letnich bridgston)
U mnie już padł wybór na przyszły rok i zakupiłem nowe opony Pirelli P Zero Nero GT 225/40/18.
Po długim szukaniu informacji, czytaniu testów oraz zbieraniu opinii padł wybór akurat na ten model. Dlaczego? Opona w testach bardzo dobrze wypada na suchej jak i na mokrej nawierzchni. Droga hamowania jest jedna z najlepszych w testach. Bieżnik się tak szybko nie zużywa jak np. przy Continental SportContakt 5. Ostatni plus to cena, niższa od Michelin Pilot Sport, Conti SportContact czy Dunlop SportMaxx.
Panowie mam takie pytanko mam u siebie oponki o rozmiarze 225/45/17 jak by to wyglądało gdybym założył profil 50? jak to wpłynie na całokształt oponki czy komfort jazdy podniósł by się? czy prowadzenie mógł by się pogorszyć? :roll:
ja wracam do Uniroyali Rainsport 2 (225/45/17) - mam je drugi sezon, czyli przejechały ~30kkm
prawdopodobnie w zeszłym roku pisałem, że są miękkie i nieporównywalne z GY F1 Ass. (bo te jak dotąd są dla mnie punktem odniesienia), ale ogólnie OK.
Niestety po drugim sezonie zmieniam zdanie ponieważ opony wyząbkowały i wydają z siebie potworny huk, no dobra, nie jest potworny, jest to zwyczajny huk.
Miękkość nadal wk@#wia.
Niestety nie polecam, nie wiem skąd tyle pochlebnych opinii w necie, pewnie nikt nie jeździł na lepszych.
Jak dla mnie ocena dostateczna i nie polecam nikomu.
Na szczęście od dzisiaj na zimówkach :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No ja mam zupełnie odmienne zdanie na temat tych opon, co prawda śmigam na 205/55/16 i to już 3cie lato (dwie zostały zaadoptowane z poprzedniego wozidła) dwie dokupione do skody, zanim pojawiły się na skodzie wcześniej były na felgach bfgoodrich profiler 2 w tym samym rozmiarze, na początku były genialne ale po 3-4 latach zrobiły się twarde i śliskie. Wracając do tematu opona naprawdę fajnie się prowadzi, super odprowadza wodę a żeby zmusić ja do piszczenia na zakrętach trzeba naprawdę przesadzić, o ząbkowaniu nie ma żadnej mowy, mimo że auto 60% czasu wozi jedną/dwie dorosłe osoby i malucha więc można by przypuszczać ze tył jest nie dociążony.
A żeby nie było że mam jedne opony i brak punktu odniesienia to dodam że w domu jest 6 aut i każde ma inne ogumienie i jak dla mnie Uniroyal ma nr.1
że w domu jest 6 aut i każde ma inne ogumienie i jak dla mnie Uniroyal ma nr.1
Jeśli jest 6 róznych aut i 6 różnych rozmiarów opon to w takim przypadku porównanie jest niemożliwe. Porównywać można opony tylko na tym samym aucie i w tym samym rozmiarze.
Przeglądam te 100 stron i niestety trochę się gubię. Chodzi mi o ‘rozmiarówkę’. U mnie fabryka dała opony 225/50/17. Widzę, że parę osób ma u siebie założone 225/45/17. Krótkie pytanie… czy to będzie problem jeżeli wskoczę w 45 zamiast 50?! Jakieś plusy czy minusy takiej zmiany? Wydaje mi się, że gdzieś tu o tym już było, ale ni cholery nie umiem znaleźć… (Czy to jest 11 mm różnicy w obwodzie…?).
Czy możecie mnie uświadomić lub pokazać gdzie była o tym mowa?
Komentarz